فرماندار ویژه شهرستان مرودشت خبر داد: اجرای بزرگ‌ترین پروژه ارتباطات در شهر مرودشت


دکتر اسماعیل خوشبخت بیان داشت: پس‌از رایزنی های انجام‌شده طی ماه‌های اخیر و با دستور استاندار محترم فارس، قرارداد پروژه ملی اجرای فیبر نوری در شهر مرودشت با انجام تفاهم‌نامه میان شرکت ایرانسل و شهرداری مرودشت منعقد گردید.

وی افزود: با انعقاد این قرارداد، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهر مرودشت طی روزهای آینده آغاز می‌شود. فرماندار ویژه شهرستان مرودشت تصریح کرد: اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها موسوم به در شهر مرودشت و به طول ۱۲۰ کیلومتر انجام می‌شود که با اجرای آن شهروندان مرودشتی را به‌صورت ارزان به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت باسرعت با کیفیت و سرعتی تا چندصد مگابیت بر ثانیه متصل می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اتصال همگانی به شبکه ملی و تأکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی‌بر این‌که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به‌عنوان یکی از وظایف اصلی خود این پروژه را در سطح کشور اجرا نماید مقدمات اجرایی پروژه فیبر نوری در شهر مرودشت انجام‌شده است. دکتر خوشبخت با اشاره به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی این پروژه، آن را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه ارتباطات دانسته و افزود: در سطح استان تنها ۵ شهرستان از جمله شهرستان مرودشت موفق به کسب مجوز اجرای این پروژه شده‌اند.

گفتنی است طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به‌جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد و با توسعه آن و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، باکیفیت و امن را میسر می نماید.

نظرات و پیشنهادات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *